Site pictogram Interieur Tips, Ideeën & Advies

Interieur Tips voor de zomer!

placeholder interieur-tips.nl

Hoi allemaal! We zijn weer in de lucht!!!

De zomer is ruimschoots begonnen, dus het is tijd voor wat tips voor de zomer!

Allereerst laten wij Twan Rutten van Mailorder Solutions aan het woord. Mailorder Solutions is het bedrijf dat onder andere het bedrijf achter Nonplusultra (de verkoper van deze elegante barbecue stel links), Apartdesign en Klokwinkel.nl . Na lang mailen, wachten, overleggen en agenda’s raadplegen is het eindelijk gelukt: Ik mocht hem interviewen!

Eenmaal aangekomen bij het bedrijventerrein, dat op steenworp afstand ligt van de Douwe Egberts fabriek in Utrecht heb je het kantoor van Mailorder Solutions. Op sommige dagen, als de wind goed staat, kun je de geur van vers gebrande koffie ruiken. Eenmaal binnen was het al snel duidelijk dat het om een jong en dynamisch bedrijf ging: er werd hard gewerkt, gehold en gehandeld. De meeste mensen waren ook nog jong, wat het bedrijf ook vooral wil uitstralen als je hun websites ziet.

Onder genot van een lekker kopje koffie vertelde Twan alles over wat wij over Mailorder Solutions wilden weten..

Wat is Mailorder Solutions eigenlijk?

Mailorder Solutions is een bedrijf dat alles doet wat met online webwinkels te maken hebben: website, marketing, verkoop, fulfillment (distributie van goederen, red.), klantenservice… Behalve de techniek.

Naast eigen webshops hebben wij ook licenties om producten van andere bedrijven te verkopen, zoals van Rituals (ritualsshop.nl), Wegener Woonwinkel en AD Interieurshop, een soort white-labels als het ware. Momenteel oriënteren wij ons vooral op de zogenaamde niche-markten, waar mensen makkelijk aan een specifiek product kunnen worden, zodat de bezoeker snel een specifiek product kan vinden, zonder oneindig lang alle pagina’s te moeten doorbladeren in de hoop dat er misschien iets is waar hij of zij wat aan heeft.

Mailorder Solutions bestaat nu 5 jaar en is begonnen uit Voeljegezond.nl (online shop voor gezondheidsartikelen,  red.), Nonplusultra.nl en de Achmea health shop, welke de eerste shop was die we voor een andere partij exploiteerden. Zo is het balletje eigenlijk beginnen te rollen zodat we nu meer dan tien bekende webwinkels onder onze paraplu hebben.

Jullie zijn dus een vrij jong bedrijf, hoe loopt het nu eigenlijk?

Toen ik in 2006 begon waren we denk met 10 à 15 man, nu zijn wij met ongeveer 40-45 mensen. Niet iedereen is hier full-time in dienst, maar we zitten hier met ongeveer 35 FTE bij ons in dienst.

Merken jullie veel van de kredietcrisis?

Crisis? Welke crisis? We merken er helemaal niks van. Alle grote online winkels hebben er ook nog niks van gemerkt. Waarschijnlijk komt het doordat er online lagere prijzen kunnen worden geboden, want online webwinkels hebben niks te maken met gigantisch dure winkelruimtes in de stad…

We hebben ook geen vacaturestop, dus mensen mogen gerust bij ons solliciteren voor een baan. Misschien dat we harder zijn gegroeid zonder deze crisis, maar ja, wie zal het zeggen…

Wat is de populairste interieur product die jullie verkopen?

Kussenslopen met leuke printjes, die zijn erg populair, de Gispen meubels en ook de Fatboy zitzakken doen het heel goed. Wij zijn het enige bedrijf die Fatboys online verkopen.

Wie is de doelgroep van Nonplusultra?

Wij richten ons vooral op de trendy vrouw van 21 jaar en ouder, maar verder is het publiek wat bij ons koopt erg breed.

Wat doe jij eigenlijk binnen Mailorder Solutions?

Ik ben Online Marketing Manager, dus ik doe alles wat met online marketing te maken heeft. In praktijk houd ik me echter met name bezig met affiliate marketing (promotie via partner websites, red.) en traffic buying (inkoop van bezoekers, red.), bijvoorbeeld via de prijsvergelijkers als Kelkoo.nl of Ciao Shopping.

Wat bevalt je het meeste bij Mailorder Solutions?

De bedrijfscultuur: open, flexibel en productief. Je mag eruit zien hoe je wilt, en we hebben een je/jij-cultuur. Als er iets moet gebeuren, dan kun je gewoon even langslopen.

En wat zijn de mindere kanten van Mailorder Solutions?

Je merkt wel dat het bedrijf iets groter wordt, sommige dingen die je vroeger zelf kon regelen, moeten nu via een andere afdeling gebeuren, maar dat hoort er eenmaal bij als een bedrijf groeit…

Wat vind jij van het interieur van de gemiddelde Nederlander?

Over het algemeen vind ik het goed ingericht: altijd netjes en af en toe kan ik een Ikea kast hier en daar herkennen…

Eigenlijk hangt het er meer vanaf waar je komt. De een is een beetje een sloddervos, en de ander heeft het wat breder, en kan dus ook wat leukere meubels kopen, maar over het algemeen zie je toch dat het belangrijk is voor ze, een huis is immers nooit af…

Is er nog een tip die jij hebt voor Nederlanders qua interieur?

Een tip… Een tip… Ja! Als je de zomer wilt beginnen, koop een leuke hangmat voor buiten! Ze zijn lekker relaxed en je kunt er als je wilt ook met zijn drieën op!
Zelf heb ik er ook eentje in de tuin liggen, en het monteert heel makkelijk, dus leuk voor de vakantie. Hij is wel te zwaar om in de vliegtuig mee te nemen, maar met de caravan
kan hij wel gelukkig overal mee.

<< [IT]

Het lijkt erop dat dit een trend voor de komende zomers gaat worden: interieur voor buiten, dus bij deze bedanken wij Twan Rutten hartelijk voor deze interview en voor de dames van 21 jaar en ouder: Nonplusultra is your place to be!

Wat zijn andere interieur tips voor de zomer? Uiteraard is de zomer de geschikte tijd om je huis eens goed onder handen te nemen: meer vrije tijd en qua weer veel vrolijker om lekker bezig te zijn, zowel binnen als buiten, want kun je je raam (op een kiertje!) openlaten voor ventilatie (wel zo fris), en buiten al helemaal, want als je de buitenkant van je huis opnieuw wilt gaan schilderen, is de kans op neerslag veel kleiner, zodat je schilderwerk nog lekker strak blijft voor het drogen, anders krijg je zo van die kringeltjes… Over exterieur gesproken: Nine Boersma heeft het bijvoorbeeld al gehad over meubels voor buiten, die tegenvoordig bij elk zichzelf respecterende doe-het-zelver te koop zijn. In het Interieur Catalogus van interieur-tips.nl zien wij ook dat de producten voor in de tuin talrijk zijn. En zomer aanbiedingen? Ja, eigenlijk is het net als bij mode ook de tijd bij uitstek om op koopjes te jagen: oude collecties die weg moeten, maar ook meubelwinkels die een opheffingsuitverkoop doen, doen het het liefst in de zomer of zelfs eerder, want dat is de tijd dat de omzetten gaan teruglopen. Iedereen gaat immers met vakantie…

En… als je nog meer inspiratie wilt, hou dan vooral je ogen open, want interieur-tips.nl heeft meer nieuwe dingen in petto, naast wat ik eerder had aangekondigd: een Belgische tegenhanger van interieur-tips.nl en een interview met een echte architect.

Mobiele versie afsluiten